tisdag 22 mars 2011

Title of the Song

Om någon mot förmodan undrat över varför jag döpt mina inlägg som jag gjort (jag medger, detta är inte vansinnigt troligt) så är det enbart pga jag er en besserwisser med märklig musiksmak. Titlarna är alltså de facto även titlar på sånger som jag tycker är rätt bra, eller rätt skit, men passande för ämnet. Om någon nu blev nyfiken kan jag hjälpa till på traven med att visa hur sångerna låter.

Här finns alla jävla sorters musik man kan tänka sig, från Disney till acid jazz till humor-acapella till patosrock till kikkeliheavy.
Så håll till godo, eller något...

Hell Freezes Over - Saxon

Champagne Supernova - Oasis

Sunday Morning Hangover - The Mirror Conspiracy

Magician's Birthday - Uriah Heep

Over the Hills and Far Away - Gary Moore

I'm Henery the Eight, I am - Hermans Hermits

You Know my Name - Chris Cornell

Symbol of Eternity - Diablo

Poor Unfortunate Souls - Pat Carroll

I was Young and Needed the Money - Clifford Gilberto Rhytm Combination

Imperial March - John Williams

Killed by Death - Motörhead

The Saints are Coming - U2 (feat. Green Day)

Evolution (the Grand Design) - Symphony X

Title of the Song - Da Vinci's Notebook

1 kommentar:

  1. Hahaha! Title of the song är ju helt bäst! :D Och desvärre, så sann!

    SvaraRadera